Táplálkozási tanácsok az egészséges bőrért

Táplálkozási tanácsok az egészséges bőrértAmikor a szépségápolás szót halljuk, akkor legtöbb embernek a különböző szépségápolási készítmények, krémek, eszközök jutnak eszébe. Azonban az egészséges, szép bőrt nem csak ilyen krémekkel, hanem az életmód megfelelő alakításával, egészséges, tudatos táplálkozással is elő lehet segíteni. Lássuk, hogyan.

A legfontosabb, amit tenni lehet, ha odafigyelünk a megfelelő mennyiségű víz fogyasztására. A víz hidratáltan tarja bőrünket, a hidratált bőr pedig eltünteti a ráncokat, és szebbé teszi a bőrt. A megfelelő hidratálás segíti a vérkeringést, véráramlást is.

A száraz bőr ellen az egyik legjobb megoldás az A-vitamin bevitele. Szerencsére számos zöldségben, gyümölcsben megtalálhatjuk, ilyenek pl. a sárgarépa, a narancs vagy pl. a sárgadinnye. Az A-vitamint nem csak táplálék formájában, hanem A-vitamint tartalmazó bőrápoló készítmények formájában is alkalmazhatjuk.

További vitaminok, melyek a bőr egészségére jó hatással vannak a C- és az E-vitamin. A C-vitamin segít védeni a nap káros hatásai ellen, és a leégés utáni regenerációban is. Rengeteg zöldség, gyümölcs bővelkedik C-vitaminban. Az E-vitamin szintén hasonló hatásokkal rendelkezik, mint a C-vitamin, de növényi olajokban, magvakban, diófélékben fordul elő jobban.

Gyakran problémákat okoznak az ún. szabadgyökök, melyek a bőr öregedését segítik elő, és bizonyos betegségekben is szerepük lehet. Ezeket szelénnel és különböző antioxidánsokkal lehet „összegyűjteni”, semlegesíteni. Szelén található a teljes kiőrlésű tésztákban, gombában, rákban, különböző halfélékben. Antioxidánsok vannak a céklában, tökben, spenótban, paprikában is.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük